Ungdomsledare är nog inte så fattiga ändå....

I'm the 672,060,587 richest person on earth!


Discover how rich you are! >>

Wow... okej att jag anade det men det är ändå konkret på ett sätt.
Jag tyckte det gav mer att få veta vad man kunde få för sina pengar och vad andra kunde få för dem..

Titta bara på det här..

All you have to do is make a choice.

$8 could buy you 15 organic apples OR 25 fruit trees for farmers in Honduras to grow and sell fruit at their local market.

$30 could buy you an ER DVD Boxset OR a First Aid kit for a village in Haiti.

$73 could buy you a new mobile phone OR a new mobile health clinic to care for AIDS orphans in Uganda.

$2400 could buy you a second generation High Definition TV OR schooling for an entire generation of school children in an Angolan village.

Okej... nu känns det sjukt skönt att vara med i en kyrka och känna att man faktiskt kanb lita på att pengarna man ger kommer till nytta...
Frågan är bara hur mycket man borde ge till drift av sin egen "dyra" församling och hur mycket man borde ge till yttre mission.
Och den stora frågan... när ska skuldavskrivningen börja.. känns som att U-ländernas skulder är det som håller oss nere i kampen mot fattigdomen...


ps. Jag tror att det finns en liten orange grej att klicka på till höger om mina inlägg...
Om ni går via den så ska ni kunna ladda ner en liten pryl som gör att ni slipper kolla in här dagligen för att se om jag har skricit nåt utn där ni istället kan kolla om jag har skrivit nåt nytt innan ni kommer hit.
Jag kan ju inte lova att bloggen alltid är såhär aktiv och det vore kul att behålla alla mina läsare även under svackor.. ds

Kommentarer
Postat av: Syster

Man har redan skrivit av en hel massa skulder. OCh ännu fler är på gång.

2007-11-19 @ 10:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0