Ni bad om ångest.. skyll er själva

Okej...
Det ska visst vara med ångest i en sån här blogg så jag delar med mig av dagens stora ångestfyllda upplevelse.

Jakob vandrar runt på Ica Kvantum...
Han har det ganska trevligt... det är fortfarande så pass spännande att sköta ett eget hushåll att matinköp fortfarande kan vara intressanta*, det är fortfarande kul att försöka hitta billiga, nyttiga och ekonomiska lösningar på sin hunger.

I alla fall så är Jakob fortfarande glad... det enda han har kvar på inköpslistan är tomatjox till kvällens hemlagade pizza.

När han kommer fram till tomatjoxhyllan uppstår dock ångesten...

Finkrossade tomater med chilismak : 7:80
Kravmärkta passerade tomater: 7:80
Euroshopper passerade tomater 2:90

Crap... finkrossade med chil är ju lätt godast.... men KRAV är ju KRAV är ju ekologiskt... och euroshoppertomaterna kostar ju nästan ingenting..

Man kanske kan köpa två paket tänker Jakob och plockar åt sig KRAV och Euroshopper.... om jag köper en kravmärkt så borde det ju kompensera alla bekämpningsmedel och slavlöner som gör att Euroshopper kan ha så låga priser...

"Men Jakob.. köper du två paket tomater kommer du ju inte att använda allt.. du bara överkonsumerar som resten av västvärlden som du föraktar så"
Röster som talar i mitt huvud är inte min.. jag skulle kunna tänka mig att det är Gud men Gud brukar inte låta som en förförisk kvinna**
Hur som hellst har den förföriska kvinnan rätt... jag går och ställer tillbaka paketen och plockar med mig bara ett paket.

Men vilket paket med tomater köpte jag till sist?
Ja... det får ni själva ta och klura på.

Jag avslutar med att dela med dig av dagens observationer

*Det finns inga bra bibelord om tomatångest
*Gammal kärlek rostar aldrig... men det ska jag blogga om någon annan dag...






* för er som aldrig har bott själva på riktigt (folkhögskola räknas inte) så kan jag förklara att det är en helt annan känsla att handla till sitt helt egna 7dagariveckanhushåll än att handla mat till sin familj där hemma eller till helgerna på SVF..

**Han brukar inte låta som en man heller så IN YOUR FACE genusanalytiker!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0