Kollektiv

Tänk att bo i kolletiv.... det är kanske nästan som att återvända till SVF igen...

Det är ändå en känsla att promenera genom Göteborg en lördagskväll tillsammans med Rättviseliv herself och prata med henne om allt möjligt som om vi vore jämnlikar....
Är det jag som håller på att bli något eller är det bara Liv som har stort tålamod med oss vanliga dödliga?
Och när man sedan kommer hem till hennes kollektiv och det ligger två trötta men goa människor på soffan och bara myser... då undrar man om det inte är så livet borde vara..

Att sedan sitta i deras kök och äta en ekologisk kvällsmacka och prata med Liv och hennes bästa kompis Joel om kärlek i allmänhet och dejtidéer i synnerhet... då känner man att livet kanske ändå kan vara gött ibland trots att man är singel.

Dagens funderingar
* Kristna vänner är överskattade
* Rättviseliv är min nygamla idol
* Är Gud besviken på hur vi människor har tagit vara på skapelsen... det måste jag prata med nån om någon gång
* Kristna vänner är underskattade

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej! Tack för länken! Kul med en ny blogg att läsa :) fortsätter du uppdatera så här ofta kommer jag läsa. Kram / Maria

2007-10-21 @ 07:36:04
URL: http://www.mariasdagbok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0