Eke bloggar Live från klimatkonferensen

Jadå...
Då har man suttit på ett seminarium om utsläppsrätter.
Jag är både förundrad och förfärad....

Tänk att någon har kommit på något så smart som utsläppsrätter... att låta marknadskrafterna styra utsläppen gör ju att ingen kan gnälla på att det är orättvist (såLive fort det finns ramar folk kan ställa upp på).

Men samtidigt så känns det så sjukt surt att det ska behöva vara så krångligt... att det ska krävas ett så pass avancerat system som den här handeln är för att folk ska skärpa sig...

Måste verkligen det alltid sluta med att marknadskrafterna ska få styra, kan folk inte bara skärpa sig ändå?

Men samtidigt så inser jag att jag med min livsstil är en av de personerna som bidrar starkast till att det ser så skitigt ut som det gör.

Skuld eller hopp... hur ska man lägga balansen?
Får fundera vidare på det senare men nu ska jag fika...

Dagens frågeställning
* Är Gud besviken på mänskligheten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0